קטע מראיון שלי ברדיו

בתאריך 7.12.14 התארחתי בתוכנית הרדיו ינשופים שאותה עורך ומגיש רני קרן, היא התוכנית של קול ישראל ואורנים.

בקטע הבא שוחחנו על-

למה ילדים צריכים אימון? מה זה אומר אימון אישי  לילדים? איזה אתגרים יש לילדים אותם האימון האישי יכול לפתור, קשיים בלימודים, דימויי עצמי, קשיים חברתיים, קשיים רגשיים, איך מתקיים תהליך אימוני קצר טווח, כלים אימוניים מותאמים לילדים ועוד…

למטה צרפתי לכם קישור ישיר לקטע הראיון- לחצו על הקישור להאזנה.

והנה תמליל השיחה:

רני: אז אנו מדברים על אימון לילדים ובני נוער. למה ילדים צריכים אימון?

זוהר: לילדים, כמו לאנשים קטנים, יש מגוון של אתגרים ובפרט לתלמידים בבית הספר. הנה כמו שאתה סיפרת שהייתה לך טראומה קטנה בגלל ציון נמוך שקיבלת, ובפרט לילדים עם הפרעות קשב וריכוז מאוד לא קל להתמודד עם המשימות במסגרת הבית ספרית. הם ילדים ששומעים הרבה הערות, התפקודים הלימודיים מורכבים ולפעמים קשה להם בתחום כישורי חברה והם סובלים מבעיות חברתיות. הקשיים הלימודים  מתבטאים בקושי להתמודד עם חומר לימודי, לחץ לפני מבחנים, סדר וארגון, בטחון עצמי – לא מאמינים בעצמם. הקשיים החברתיים קשורים באיזון התגובות שלהם, בפיתוח ויצירת קשרים חברתיים או משפחתיים. בתחום הרגשי- פחדים, לחץ, דימוי עצמי נמוך. ועוד…

רני – איך מתנהל תהליך כזה של אימון?

בדרך כלל ההורים פונים כשרואים אצל ילדם קשיים בבית או אחרי שביום הורים המורים מדווחים על קושי בבית הספר, המחנכת מפרטת על מצבו של הילד מתחילת השנה ואז הם מגיעים ממוקדים כשיש להם רצון לעבוד עם הילד בתהליך לא ארוך, ולהשיג את השינוי או שיפור המצב.  אימון הוא דרך אחת שקיימת עבורם ממגוון דרכים לטיפול יחסית זריז, תוך כ- 15 מפגשים של פעם בשבוע למשך שעה. אני רוצה להגיד שיש כאלו שבוחרים להמשיך את האימונים עוד מפגשים רבים.

רני – אני אישית סוחב טראומה מהמורה למדעים שנתנה לי ציון הכי נמוך 72, בכיתה ד'. זה היה ציון מאוד נמוך בשבילי ועד היום יש לי רגשות אשמה. אז אם אני ילד שרגיל לקבל ציונים גבוהים ופתאום קיבלתי ציון נמוך. אני מגיע אליך לאימון מה את עושה איתי?

זוהר: הרעיון בתהליך האימון הוא להסתכל מה אתה באמת רוצה ומה באמת חשוב לך. את זה אני עושה עם כלים שפיתחתי והתאמתי לגילאי המתאמנים שהם ילדים, זה יכול להיות משחקים, סיפורים, שירים, או קלפים בעזרתם אני מכוונת את הילדים להיות מודעים. לדוגמא – המשחק "סולמות וחבלים" – מה מעלה אותי אל המטרה ומה מוריד אותי בדרך אל המטרה.

רני– וההורים שותפים לתהליך?

זוהר: באימון סטנדרטי ההורים תמיד שותפים במפגש הראשון והאחרון. פיתחתי אימון משולב הורים וילד בו ההורים למעשה שותפים לאורך המפגשים, דבר שמבטיח השגת תוצאות טובות יותר.

כשהמתאמנים באים אלי לאימון במרכז זוהי למעשה "מעבדה" – הדברים מנותקים מהמציאות. ואז הם עובדים על נושא כלשהו ומקבלים ש"ב יישומיים לביצוע, שהם דברים שעשינו באימון ועכשיו עליהם ליישם בבית או בבית הספר. למשל להעיז ולצאת מביישנות – או לנהל שיחה.

רני – את גם מגיעה גם לבי"ס במסגרת האימונים?

זוהר: אני מאמינה שאימון לא יכול להיות מנותק מהמשולש הורה-ילד-מורה. חייבת להיות להם אותה "שפה" שאותה יכירו ההורים ושהמורים ישתמשו בה. כשהם יכולים להשתמש במושגים שלמדו כמו "השוטר הפנימי", "רמזור" ועוד כלים כמו: לוח חזון – שזהו למעשה פלקט שאנו בונים מתמונות של איך אני רואה את עצמי בעתיד מייטבי. המתאמן בוחר את מה שעושה לו טוב.

בסך הכל זה מחמיא וכייף לילדים שאני באה לבי"ס למסגרת אינטימית בחדר היועצת יחד עם המחנכת או המנהלת והיועצת ואני מעבירה להם את הכלים. בנוסף- אני נותנת תמיכה וייעוץ להורים בשיחה טלפונית בשונה מהתרגילים וההדגמות שנעשות באימון.

והנה קישור להאזנה ישירה לקטע השיחה:

 

עם התגית: , , , , , , , , , , ,
פורסם ב-בלוג אבן זוהר

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

להזמנות, התייעצות,
ולכל שאלה - נשמח לפנייתך
בטלפון 052-3662521
או באמצעות הטופס »»